Nowy Maxxis Re-Fuse w teście - pancerna opona szosowa stała się jeszcze lepsza

Lżejsza, trwalsza i jeszcze bardziej odporna na przebicia niż wcześniej, a do tego z niższymi oporami toczenia. Taka ma być nowa wersja opony Maxxis Re-Fuse, która pojawi się w Polsce w tym sezonie. Jak zapowiedzi te wypadają w starciu z rzeczywistością?

Maxxis Re-Fuse od wielu lat jest wzorem wytrzymałej opony szosowej. W sezonie 2024 pojawi się nowa wersja tej opony, która zgodnie z zapowiedziami producenta ma mieć o 35% niższe niż poprzednia wersja opory toczenia, ma być o 15% lżejsza, wytrzymywać o 12% więcej przejechanych kilometrów, ma też być o 10% odporniejsza na przebicia. Zapowiedzi te zweryfikował ceniony magazyn "Gran Fondo". Z oryginałem materiału można się zapoznać tutaj, poniżej przedstawiamy tłumaczenie jego fragmentów. Opona ma się pojawić w Polsce w maju br.

"Opona endurance Maxxis Re-Fuse – nowa wszechstronna guma na cały sezon?

To niemal nowa opona! Maxxis zmienił od podstaw swoją popularną oponą treningową, która może też służyć do dojazdów do pracy. Najnowsza odsłona modelu Re-Fuse ma zupełnie nowy wzór bieżnika i ulepszoną mieszankę gumy, co ma poprawić zarówno zachowanie opony na trasie, jak i odporność na przebicia. Czy to sprawia, że to idealna wszechstronna opona na wszystkie warunki?

Jest mroźna noc i walczysz z bólem, żeby pokonać ostatnie kilometry wyczerpującego wyścigu na dystansie 200 km. Właśnie wtedy potrzebujesz solidnej odpornej na przebicia opony – nieco większe opory toczenia zrekompensuje Ci świadomość, że będziesz jechał bez problemu. Są takie dni, kiedy po prostu nie możesz złapać gumy. Z myślą o nadchodzącym sezonie Maxxis wrócił do deski kreślarskiej, by na nowo stworzyć swoją krzepką oponę treningową. Nowa wersja Maxxis Re-Fuse ma być lżejsza, trwalsza i jeszcze bardziej odporna niż poprzednia, ma także oczywiście toczyć się szybciej! Będzie dostępna w kilku szerokościach.

Maxxis Re-Fuse – co jest nowe, a co zostało bez zmian?

Różnica między starą i nową opona Re-Fuse jest dość widoczna już na pierwszy rzut oka. Minimalistyczny wzór bieżnika jest teraz jeszcze rzadszy, z podwyższonym środkowym paskiem. Nieznaczny boczny bieżnik bazuje na diamentowo-radełkowanym wzorze, a małe łuski zbiegają się w kierunku środka opony. Taki wzór ma zapewnić optymalną charakterystykę toczenia podczas jazdy na wprost i jednocześnie przyczepność w zakrętach. Profil opony sugeruje, że to całkiem solidna i odporna opona. Maxxis wymyślił też coś nowego, jeśli chodzi o opakowanie. Dla tej opony jest stworzone z przyjaznych środowisku materiałów i ma ekologiczny design.

Nawet na pierwszy rzut oka guma nowej opony Re-Fuse wydaje się ekstremalnie przyczepna, niemal klejąca się do szosy. Jest tak za sprawą nowej całosezonowej mieszanki Maxxis, która zastępuje podwójną mieszankę poprzedniej wersji opony, to wypełniona krzemionką mieszanka gumy. Została stworzona dla niższych oporów toczenia i większej wytrzymałości, a także znakomitej przyczepności, zwłaszcza w mokrych warunkach. Przy okazji inżynierowie Maxxisa udoskonalili sprawdzoną technologię MaxxShield, która ma poprawić odporność na przebicia dzięki podwójnej warstwie składającej się z ochrony SilkShield od stopki do stopki oraz dodatkowemu aramidowemu paskowi K2 pod bieżnikiem.

Dzięki tym zmianom Maxxis mógł zmienić pozycję opony Re-Fuse w swoim portfolio i dostosować jej rozmiary, by odpowiadały nowej konstrukcji opony. Wcześniejsze 700 x 32, 40 mm i 650 x 50 mm zostały zastąpione wariantami 700 x 25, 28 i 32 mm […]. Maxxis nie klasyfikuje już Re-Fuse’a jako opony treningowej, ale jako oponę endurance i długodystansową na wszystkie warunki, z ambicjami, by jeździła nie tylko na szosie […].

Nowa wersja Re-Fuse jest lżejsza […] niż wcześniej […]. W wersji 32 mm waży 338 g i jest o niemal 40 g lżejsza niż wcześniejsza, co stawia ją na równi z innymi porównywalnymi całosezonowymi oponami […].

Testy nowej opony

Załóż je i ruszaj! Opony Maxxis Re-Fuse zakłada się niezwykle łatwo, nam udało się to zrobić bez problemu i bez użycia łyżek na obręcze o 21-mm szerokości wewnętrznej. Używaliśmy opony Re-Fuse z dętką TPU. Opona nie zmienia kształtu po osadzeniu na obręczy i wydaje się smuklejsza niż 32 mm. Nasze pomiary potwierdziły podejrzenia, efektywna szerokość wersji 32 mm wyniosła 31 mm, a wersji 28 mm wyniosła 27 mm. Podczas testów optymalnym ciśnieniem powietrza okazało się być 3,8 bara z przodu i 4,0 z tyłu, co jest poniżej zaleceń Maxxisa (od 4,5 do 6,8 bara).

Testowaliśmy nową oponę Maxxis Re-Fuse we wszystkich możliwych rozmiarach przez wiele kilometrów. Nasze jazdy testowe obejmowały wszystko od mokrych szos i słabej jakości asfaltu aż do […] gravelowych ścieżek i mimo niełatwego zadania opony odmówiły przebicia [»they Re-Fused to puncture«, z ang. refuse – odmawiać]! W mokrych warunkach dawały wielką przyczepność i dużą pewność, nawet w zakrętach. W błotnistych warunkach i głębokim szutrze minimalistyczny wzór bieżnika nie jest szczególnie przydatny, łatwo można się ślizgać. Na czystych nawierzchniach Re-Fuse toczy się dobrze, po prostu przelatuje przez szosę. Jakkolwiek, kiedy szosa robi się wyboista, solidna konstrukcja sprawia, że jazda staje się raczej niekomfortowa. Skłania to do obniżenia ciśnienia na słabej jakości asfalcie, podobnie jak na wymagających gravelowych ścieżkach […].

Wnioski

Nowa opona Maxxis Re-Fuse jest solidna i gładko się toczy, pod warunkiem, że jeździsz na odpowiednich nawierzchniach. Jej znakomita odporność na przebicia sprawia, że to świetny wybór, gdy waga nie jest kluczowa. Jakkolwiek, odporność ta jest osiągana kosztem komfortu jazdy, który może być nieznacznie poprawiony przez użycie niższego ciśnienia. Najnowsza wersja opony Maxxis Re-Fuse to świetny towarzysz długodystansowych przejażdżek, a także dojazdów do pracy i zimowych treningów, chociaż głównie na szosie. Opona ta daje solidną równowagę między ceną, osiągami i wagą, będąc bardzo atrakcyjnym wyborem.

Plusy

+ wygląda na wytrzymałą i sprawia takie wrażenie podczas jazdy,

+ łatwo było ją zamontować na naszych testowych obręczach,

+ dyskretny wygląd pasuje do wszystkich designów obręczy i rowerów,

+ szybko się toczy i jest efektywna na dobrej jakości nawierzchniach.

Minusy

- stosunkowo niski komfort jazdy,

- niestety nie jest tubeless ready".

Źródło: "Gran Fondo"

***

Zobacz wszystkie opony szosowe Maxxis

Zobacz wszystkie opony i dętki Maxxis

Sprawdź sklepy, w których możesz znaleźć opony Maxxis

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

Dystrybucja

Znajdź dystrybutora

Marki
m_bike
Maxxis
Sportful
Controltech
Prologo
Airborne
b-skin
DeOne
CST
TreeFrog
Wybierz województwo
WOJ. DOLNOŚLĄSKIE
WOJ. KUJAWSKO-POMORSKIE
WOJ. LUBELSKIE
WOJ. LUBUSKIE
WOJ. ŁÓDZKIE
WOJ. MAŁOPOLSKIE
WOJ. MAZOWIECKIE
WOJ. OPOLSKIE
WOJ. PODKARPACKIE
WOJ. PODLASKIE
WOJ. POMORSKIE
WOJ. ŚLĄSKIE
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE
WOJ. WARMIŃSKO-MAZURSKIE
WOJ. WIELKOPOLSKIE
WOJ. ZACHODNIOPOMORSKIE

    Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.